Regler for utleie

  • Leietakere skal før utleie få opplæring i brannvern/HMS, låsesystem, lyd/lys, bruk av kjøkken/ kjølerom, andre ting som er aktuell for deres bruk ved utleien.

  • Helse, miljø, sikkerhet

    • Leietaker skal sjekke at alle rømningsveger er ryddet og fri for utstyr som kan være til hinder ved en situasjon som krever rømming fra bygget.

    • Leietaker skal informere alle som er i bygget om rømningsveger og plassering av nødutgangene før arrangementet starter.

    • Leietaker skal se til at det er fri bane for utrykningsbiler fram til inngangene under hele arrangementet.

  • Før utleie

    • Betale depositum på kr 1000,- for matsalen og kjøkken, kr 2000,- for storsalen/hele huset senest 2 uker etter booking. Faktura blir sendt på mail.

    • Nøkkelkort blir utlevert etter avtale med bookingansvarlig. Leietaker har tilgang til huset fra kl 20 kvelden før arrangement hvis det ikke er utleid. Ved behov for ekstra dag for øving/ rigging, betaler leietaker ekstra pr dag.

    • NB! Lydanlegget i storsalen, er av god kvalitet, men det trengs ekstra utstyr og kyndige lydfolk om det skal holdes konserter av større format. Leietaker er selv ansvarlig for å ordne avtale med lydfirma og dekker kostnaden selv.

  • Under arrangement

    • Leietaker har ansvaret for alt inkludert forsvarlig vakthold med vakter av begge kjønn som har fått opplæring, se ovenfor. Toaletter skal sjekkes, og søppel tømmes ved behov. Papir, håndsåpe og søppelposer oppbevares i rommet bak baren. Vaskeutstyr er plassert i rommet bak kjøkkenet.

    • NB! Ved eventuelt salg av alkohol, må arrangøren selv inneha skjenkeløyve.

  • Etter arrangement

    • Bygget skal være ferdig rydda senest kl 12 dagen etter arrangementet eller etter avtale med bookingansvarlig.

    • Sette rene stoler og vaska bord tilbake der de sto før arrangementet.

      • Firkanta bord skal stables i hjørnet bak scena i matsalen

      • Stoler skal stables i hjørnet, bak amfi i matsalen; 3 stoler i hver stabel.

      • Runde bord skal stables på tralle plassert i garderoben, eller frittstående under amfi.

      • Utebord skal plasseres under scena.

    • Alt utstyr på kjøkkenet skal vaskes og sette på rett plass, se merking.

    • Søppel skal sorteres, se merking på boksene. Plast skal i sekk som henger på rommet bak baren.

    • Tømme søppel fra alle steder som etter avtale, har vært i bruk, ha i nye søppelposer og bringe sortert søppel, mat, papir/papp/plast, restavfall, glass/ metall, ut i containerne som er åpne.

    • Pakke brukte duker ned i sekker; runde og firkanta pakkes separat. Kulturhuset Idahall leverer de brukte dukene til vaskeriet og henter de. Leietaker betaler for vask av duker på samla faktura.

    • Slå av lys og lyd.

    • Levere nøkkelkort tilbake så snart som mulig etter leie.

    • Leietakere blir fakturert pr time for vask av innleid vaskebyrå.

  • Oppbevaring av utstyr på Idahall, må dokumenteres i egen avtale.

  • Leietaker er rettslig ansvarlig for skade på inventar og utstyr inkludert personskade.